Social media marketing in combinatie met authentic personal branding biedt veel kansen

Een verschijnsel dat vanaf het afgelopen jaar sterk in opkomst is, is social media marketing. Social media marketing, gebaseerd is op authentic personal branding, is dé manier voor indviduen en organisaties  om in het huidige online, virtule, individuele en internet tijdperk succesvol te zijn. Social media is een ideaal kanaal voor  het delen van informatie en socialiseren met anderen op basis van online dialoog. Social media marketing heeft betrekking op het distribrueren van deze informatie via internet. Deze informatie dient in harmonie te zijn met uw authentieke personal brand teneinde belangstelling voor uw informatie op te wekken en positief op te vallen. Authentic personal branding omvat het creëren, communiceren en cultiveren van een betrouwbaar en authentiek beeld van uzelf dat in harmonie is met uw droom en werkelijke waarden, competenties, talenten en prestaties.

Social media marketing is een van de snelst groeiende specialisaties binnen de online marketing dicipline.Traditionele media zoals, kranten, tijdschriften, radio en TV, bepalen de informatie die u te zien of te horen krijgt  en bepalen de kleur van deze informatie. Bij social media heeft u een stem, kunt u uw mening geven, is er interactie, kunt u discusseren via uw blog, video’s delen via YouTube, foto’s versturen met Flickr, delen van kennis via wikipedia, netwerken via social networking sites zoals Hyves/Twitter/Linkedin/MySpace/Facebook, etc. Via forums kan over van alles en nog wat gediscussieerd worden en met uw omgeving worden gesocialiseerd. Waar het bij  de traditionele media om eenrichtingsverkeer gaat, is bij social media  sprake van dialoog van meerdere kanten.

Nederlands PB book

Ik gebruik social media marketing om te netwerken en klantrelaties op te bouwen. Dit gaat gepaard met meer traffic naar mijn websites, met als gevolg meer klanten en omzet. Dit heb ik kunnen realiseren omdat het onlosmakelijk verbonden is met mijn authentic personal brand. Mijn informatie op Twitter/Linkedin/MySpace/Facebook (mijn e-portfolio) is opgebouwd uit: a) mijn persoonlijke gegevens, b) mijn ambitie/droom, endorsements, CV, prestaties en resultaten en c) samenvatting hiervan om aan anderen te laten zien (showcase). Authentic personal branding in combinatie met uw  e-portfolio biedt u de mogelijkheid om uw eigen leerproces effectief te managen aan de hand van uw performances en de resultaten aan anderen te tonen. Ook Barack Obama maakt op deze wijze intensief en effectief gebruik van social media. Zo heeft hij een paar duizend connecties op LinkedIn en ruim anderhalf miljoen volgers op Twitter. Ook Jan Peter Balkenende is actief op Twitter en Linkedin, maar heeft echter veel minder connecties.

Wij organiseren de masterclass “Build Your Business with AUTHENTIC PERSONAL BRANDING & SOCIAL MEDIA MARKETING”, welke door ondergetekende verzorgd zal worden. Tijdens deze praktijkgerichte training wordt u in staat gesteld om met minimale financiele middelen effectief met social media marketing om te gaan. U leert ook hoe u zich op basis hiervan succesvol van anderen kunt onderscheiden en meer business kunt genereren.  Deze unieke masterclass wordt op 18 februari a.s. te Amsterdam verzorgd. Aanvang: 9.00 uur. Sluiting: 17.00 uur. Investering: € 950,- (EXCL BTW), incl. handout , gesigneerd boek `Personal branding; leiderschap vanuit authenticiteit“, lunch. Voor meer informatie, click op link.

Dit artikel is gebaseerd op het nieuwste boek van Hubert Rampersad, getiteld “Personal Branding, leiderschap vanuit Authenticiteit” (uitgeverij Quist, Leidschendam). Hij is te bereiken via h.rampersad@tps-international.com . Klick op link om zijn interview onlangs in BusinessWeek te lezen.  www.tps-international.com

Please fill out the registration form below.

LinkedIn Logo

Leave a comment